Sevgi Soluk ile Stil ve İmaj Sohbeti

12:30

Merhabalar efenim,
Ankara'da hava sanki sonbahardan kalma, Mayıs ayı gelmemiş gibi, yağmur çamur gri kapalı hava derken biraz içimiz kararmış olabilir. Ancak geçtiğimiz haftasonu biz www.trendyandfriendly.com'un sahibesi yazarı canım arkadaşım Nilgün tarafından  Via Flat Yaşam Sokağındaki Liva Gurme'nin mekan sponsorluğunda organize edilen ve elbette ki Lariendijital Zeynep'in muhteşem kareleriyle ölümsüzleşen harika bir söyleşiye davetliydik ve o günden bu yana Merkür retrosunun canı cehenneme diyerek neşemi hala yüksek tuttuğumu söyleyebilirim :) 
birvarimbiryokum.blogspot.com.tr-sevgi-soluk-ile-stil-ve-imaj-sohbeti
Biraz uzunca yazacağım, çayınızı kahvenizi aldıysanız, buyursunlar efenim :)
Öncelikle muhteşem enerjisine hayran olduğumuz Sevgi Hanımın kendi internet sitesinde yer alan bilgilerle onu size takdim etmek isterim: 
20 yılı aşkın uzun bir süre selektif kozmetik sektöründe çalışmış, birçok dünya markasında Satış Danışmanlığı, İç Anadolu ve Akdeniz Bölge Müdürlüğü, Satış Müdürlüğü’ne kadar yükselmiştir. Kariyeri boyunca sektöre birçok satış danışmanı ve sayısız yönetici kazandırmış, dünyaca ünlü make-up ve estetisyenlerle çalışmıştır. Selektif Kozmetikte lider ve marka olan bir şirketten emekli olmuştur. 2011 yılında kendi ismini verdiği “Stil & İmaj Danışmanlığı” adı altında bir danışmanlık şirketi kuran Sevgi Soluk; kadınların hayatına artı değer katacak projelerle yoluna devam etmektedir. 
Sevgi Hanımın bir de kitabı var; "Yolu Sevgi'den Geçenler" adında: 
"İstedim ki; sevgiyi, aşkı, özlemi, kavuşmaları anlatan hikayeler sadece bende kalmasın. Satırlarımı okudukça herkes kendi hikayesini hatırlasın. Yıllar öncesine gitsin veya yanındaki insanın gözlerinin içine daha sıcak daha sevgi dolu baksın. Sevgisine, sevenine, aşkına sahip çıksın. Yine istedim ki; kitabıma konu olan canlı kahramanlar bizzat duygularını kendileri yazsın, aşklarını ölümsüzleştirsin. İleride çocuklarına gösterecekleri bir hatıraları olsun. Yolu Sevgi’den Geçen, Yüreğime Yüreği İle Gelen Herkese Selam Olsun…"
birvarimbiryokum.blogspot.com.tr-sevgi-soluk-ile-stil-ve-imaj-sohbeti
Sevgi Hanımın söyleşisi boyunca, onu hayran hayran dinlemenin yanı sıra kısa notlar aldım ve onları sizlerle paylaşmayı çok istiyorum! Bildiğimiz, bilmediğimiz, bildiğimizi sandığımız ve bilmediğimizin dahi farkında olmadığımız pek çok konuda aydınlattı bizleri Sevgi Hanım, sohbetine doyamadık açıkçası, Tunalı Hilmi'de yer alan ofisine ayrıca bir ziyaret de şart oldu ama önce buyurun bir de benden dinleyin Sevgi Hanımın sohbet detaylarını...
birvarimbiryokum.blogspot.com.tr-sevgi-soluk-ile-stil-ve-imaj-sohbeti
Kalemi dört parmakla tutan bir Bengüş yapmışlar :/
Stil = karakter ve yaşam biçimimizin dışa yansıma tarzımız / İmaj = stilimizi ifade tarzımız dedi Sevgi Hanım. Yani yaşamımızda bizi çevreleyenler bizim stilimizi oluşturuyor. Stil sahibi insanın özelliklerini: stil sahibi insan gülümser, adab-ı muaşeret kurallarını bilir, teşekkür eder, başkasının sahip olduklarına göre ya da tarzına göre kendi tarzını belirlemez diyerek sıraladı. Stil sahibi insan öncelikle kendisini tanır diye bir çıkarımda bulunabiliriz o halde; gardrobumuza bir göz atıp hangi renkleri, hangi kumaşları, hangi takıları sevdiğimizi belirleyip bir SWAT analizi gerçekleştirerek stilimizi  "giyecek hiçbir şeyim yok!" serzenişlerimizi dindirebilirmişiz :) Elbette ki her gardrobun olmazsa olmazlarını da tekrar ettik, sağ baştan sayarsak; stiletto, siyah kısa elbise, beyaz gömlek, vücut tipimize uygun bir jean pantolon, blazer ceket, basic bir t-shirt. 
İmaj = stilimizi ifade tarzımız demiştik ya; imajımızı doğru ve güncel kullanmamız ise çok önemli. Olumlu bir imaj içinse vücut dilimizin doğru olması gerekiyor, doğru bir vücut dili ise özgüvenli bir duruş ile geliyor. İmajımızı oluşturmak da yine bizim elimizde; güne başlarken şükretmek, aynada kendimizle konuşmak, olumlamalar yaparak kendimizi hazırlamak gibi adımlar ile ruh halimizi de değiştirmemiz mümkün. Mutsuz günlerde renklerden faydalanabileceğimizi, mutsuzsak siyah ve grilerden kaçınmamız gerektiğini iletti. Ben kendi mutluluk rengimi biliyorum mesela, ya siz? :) 
Bir dipnot olarak da gardrobumuzda, günlük yaşantımızda hep birbirinin aynısı bir imajımız varsa ve bu yıllardır değişmiyorsa mutlaka bir yerlerde hata yaptığımızı belirtti ve imajın zamanla güncellenmesi gerektiğini söyledi Sevgi Hanım.
birvarimbiryokum.blogspot.com.tr-sevgi-soluk-ile-stil-ve-imaj-sohbeti
Stil ve imajın özellikle kadınlar için en önemli bölümüne geldi sonra sıra; cilt bakımı, güzellik ve kozmetik sırları! Eh haliyle daha bir yakına çektik sandalyelerimizi, her kelimesini kaydettik Sevgi Hanımın :) 
Tüm kadınların menapoz öncesinde mümkün mertebe cilt bakımına dikkat etmesi gerektiğini, menapoz sonrasında cildin elastikiyetini hızla kaybetmeye başlamasıyla yatırım yapmadığımız bir cildimiz var ise çok üzüleceğimizi anlattı. 
Yüzümüze uyguladığımız tüm cilt bakım ürünlerini, krem, tonik, peeling, serum, vb. boyun, dekolte bölgesi ve hatta kulaklarımıza dahi uygulamamızın çok önemli olduğunu belirtti. 
Cildimize uyguladığımız ürünlerin avuç içi / parmaklarımızla ısıtılıp "lifting" (kaldırma) etkisi yapacak hareketlerle uygulandığında çok daha etkili olacaklarını söyledi.
birvarimbiryokum.blogspot.com.tr-sevgi-soluk-ile-stil-ve-imaj-sohbeti
Regl döneminin hemen öncesi ve hemen sonrasında cildimizde hassasiyet oluşturabilecek herhangi bir uygulama / peeling vb. kesinlikle yapmamamız gerektiğini söyledi.
Peeling yaparken yanaklarda elmacık kemiğinin üst kısmı / göz altı bölgesinin hemen altında yer alan kısma yapmamamızı bu bölgenin çok hassas olduğunu belirtti.
Yine peeling yaparken, yanaklardan başlayarak burna paralel, burunla devam ederek yine paralel hareketlerle devam edip, dudak çevresinde ise dilimizle dudaklarımızı şişirip öyle uygulama yapmamızın doğru olacağını iletti. 
birvarimbiryokum.blogspot.com.tr-sevgi-soluk-ile-stil-ve-imaj-sohbeti
O mühim günlerde illa ki musallat olan sivilceler için üzerlerine kil maskesi sürüp kurumaya bıraktıktan sonra nazikçe temizleyip pamuklu çubuklarla hafifçe sıkabileceğimizi, kil maskesi sayesinde içini rahatlıkla temizleyebileceğimizi, sivilceyi sıktıktan sonra ise hemen tonikle tampon yapmamız gerektiğini söyledi.
Banyo rutinimize ise yeni bir soluk getirdi: tüm peeling işlemlerini banyoda duş esnasında uygulamanın en doğru zaman olduğunu söyledi ve banyoyu bitirmeden önce yüzümüze sıcak-soğuk su şoku uygulayıp sonrasında kendimizi tokatlayarak :) cildimizi canlandırabileceğimiz püf noktasını verdi. Banyoyu bitirdikten hemen sonra ise yüzümüze kil maskesi ve nem maskesi uygulayarak bakımımızı tamamlıyoruz.
Uykudan en az yarım saat önce tüm kremlerimizi sürmüş oluyoruz ki yastık kremi olmasınlar :)
Sabahları kalkar kalkmaz dekolte bölgemizde gece boyu yerleşmeye çalışan kırışıklıkları açmak için yüzümüze uyguladığımız nemlendiriciyi paralel bir şekilde avuç içimizle bastırarak dekolte bölgemize de uyguluyoruz, bir nevi el ütüsü, açıyoruz kırışıklıkları efenim :)
Hatırımda kalan son tüyo da parfümlerle ilgili, kendimize bir parfümün uygun olup olmadığını anlamak için elimize sıktığımız parfümü dilimize hafifçe dokunduruyoruz, dilimizi yakıyor ise o parfüm bize uygun değilmiş! :) Kalıcılığını arttırmak için ise parfümü sıktığımız bir pamuğu sutyenimizin ortasına yerleştirerek gün boyu kokumuzu bizimle taşıyabilirmişiz.
birvarimbiryokum.blogspot.com.tr-sevgi-soluk-ile-stil-ve-imaj-sohbeti
 Biraz uzun oldu yazım başta da dediğim gibi ama keşke daha uzun olsaydı sohbetimiz, ben de daha uzun yazsaydım :) Nilgüncüğüm iyi ki bizi harika bir etkinlik düzenleyerek Sevgi Hanımla tanıştırdı, Sevgi Hanıma bizimle paylaştığı yüksek enerjisi ve birbirinden kıymetli bilgiler ve güzel hediyeleri için tekrar çok teşekkür ediyorum. Via Flat Yaşam Sokağına sakin ortamı ve nazik evsahiplikleri için, Liva Gurme'ye ise diyetlerimizi sabote etmemize yol açan birbirinden leziz ikramları ve güler yüzlü personeliyle mekanlarını bize açtıkları için tekrar teşekkür ediyorum. Teşekkürlerin en büyüklerinden bir tanesi de sevgili Zeynep'e gidiyor elbette, gören gözlerin ile yakaladıkların ve sıcacık senliğinle sensiz olmazdı diyorum!
birvarimbiryokum.blogspot.com.tr-sevgi-soluk-ile-stil-ve-imaj-sohbeti
Umarım sonuna kadar sıkılmadan okumuşsunuzdur, zira ben bir solukta yazdım, yorumlarınızı dört gözle bekliyorum, tekrar görüşene dek esen kalın efenim! 

You Might Also Like

23 yorum

  1. Ne güzel yazmışsin bebişim..o kadar dikkatli dinleyip notlar aliyordunki, değmiş....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebişlerin kraliçesi :)
      Senin beğenip yorum bırakman o kadar önemli ki, çok teşekkür ederim güzel yorumun için :*

      Sil
  2. Bu sohbetin tadı damağımda kaldı benim de, ikinci bir tur olmalı sanki. Sen ne diyorsun üzümüm ;))
    Sana vayt çaklıt moka ısmarlasam diyorum ben ;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci bir tur kesinlikle olmalı ryouk'cum :D Bu akşam müsaitsen beklerim ki :)

      Sil
  3. Çok akıcı anlatmışsın arkadaşım :) eline sağlık, en yakın zamanda tekrar görüşmek dileğiyle... Mine-medyamodacom

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için ben teşekkür ederim arkadaşım, yine yeniden görüşelim tabii ki, öpüyorum :)

      Sil
  4. çok teşekkürler bengü
    harika bilgiler verdin
    konuşulanları merakla bekliyordum
    kim yazacak diye
    ben de bir solukta okudum
    kalemine sağlık
    tüyolar çok işe yarayacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim, umarım yazdıklarımın faydası olmuştur, Sevig Hanımın aktardığı bilgileri iletebildiysem ne mutlu bana :)

      Sil
  5. Canım Bengüşüm nasıl güzel yazmışsın kalemine sağlık..sınıfın çalışkan öğrencisi misali pür dikkat dinleyip notlar alıyordun zaten gözümden kaçmadı :)) Tadı damağımızda kalan bu sohbetin elbette devamı gelecek..öpüyorum seni koccamaan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sohbet bulduğumda hemen not etmeye başlıyorum :)
      Ben tekrar tekrar teşekkür ederim, çok kıymetliydi bu etkinlik hepimiz için, devamını dört gözle bekliyorum :)

      Sil
  6. Bengüş pek güzel yazmışsın, ellerine sağlık! Maske işini doğru yapıyormuşum ve diğer notlarını da ben not aldım buradan; ellerine sağlık! Öperim ki çok!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başak'cım öğrendiklerimi aktarabildiysem ne mutlu bana, çok çok öpüyorum ben de :)

      Sil
  7. Seni okumaya bayılıyorum yaa!! :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seni! Yazsan ya? :)
      Özlemler şelale bu arada ^.^ hasretle öperim :*

      Sil
  8. Harika bir buluşmaydı.. Sevgi Hanım ile yine görüşelim.. Acaba Nilgün bir etkinlik daha organize eder mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrarında fayda var kesinlikle, Nülgün duy sesimizi :)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Melabaağ!
      Yalnız şu an nasıl şaşırttın beni belli değil, bloga yeni yazı girmeye çalışıyorum ve hissi kablel vuku mudur nedir, nereden aklına geldi bana yazmak Allaasen :))

      Sil
    2. hislerim güçlüdür akıllım :)

      Sil
    3. E-posta bildirimlerin açık değilmişcesine, öyleymiş-miş-miş gibi davranacağım :)) Heyooo !!!

      Sil
  10. Yüreği gönlü kalemi özü sözü güzel insan ,sevgili Bengü hanım,
    Uzun bir aradan sonra ürpererek kaç kere okuyup o günün her anını doyasıya yaşadığım yazınıza cevap vermemiş olmanın mahcubiyetiyle merhaba size.Muhteşem bir akıcılıkla olağan üstü aktarımınıza inanılmaz saygı duydum ,sizi gönülden kutluyorum.Paylaştığımız her konu ancak bu kadar güzel yazıya dökülür.Lütfen beni bağışlayın gecikmeden ötürü emeğinize yüreğinize sağlık.Sizlerle geçirdiğim o sayılı saatler benim içinde çok ama çok değerli.Tüm samimiyetim ve içtenliğimle lütfen en kısa zamanda bir araya gelmeyi çok isterim.Ayarlayalım bu lezzetli sohbetlerimize devam edelim.Bu vesile ile beni sizin gibi güzel insanlarla buluşturan Nilgün'e bu güzel ve ölümsüz kareleri yakalayan Sevgili Zeynep'e bu güzel günü yazılarına ustaca döken blogger dostlara ve bu olağan üstü yazınız için size sonsuz teşekkür ve gönül dolusu sevgilerimi iletiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi Hanım,
      İçten yorumunuz çok mutlu etti, geç olsun güç olmasın demişler ama değil mi :) Yazımı beğenmenize ayrıca sevindim ve estağfurullah diyorum, ben sadece sizin bilgilerinizi bir nebze olsun aktarabilmiş olmayı ümit ediyorum. En kısa zamanda tekrar bir araya gelmek ümidiyle, selam ve sevgilerimi iletiyorum.

      Sil

burdan buyrun efenim, çekinmeyin, ben hiç çekiniyor muyum? :)